Olieverf.Verso gesigneerd en gedateerd 1983.Afmetingen: 95 x 55 cm.
Bedini.Mario Bedini.1936-2011.Naakte vrouw voor de spiegel.Olieverf Concept
Aquarel van Maarten Betlem.Maarten Betlem was decoratieschilder, schilder, aquarellist geboren op 1881-01-13 te Zaandijk (Zaanstad) en overleden op 1957-12-29 te Hilversum.
Zeefdruk.Gesigneerd een genummerd.
Olieverf op doek.Gesigneerd.Afmetingen inclusief lijst:70 x 60 cm.Afmetingen afbeelding:49 x 39 cm.
Marianne Houtkamp (geb. Amsterdam 1948)
Massief brons op marmeren sokkel maten brons 23 cm +10 cm sokkel.
Abdoulaye Gandema werd in 1970.Hij heeft exposities gehad in Frankrijk,Zwitserland,Belgie,Italie en Nederland.
Circusact.Brons. Gesigneerd.
Nic Jonk beeld danseres keramiek
Prachtig bronzen beeld van een golfster.Gesigneerd.
Gemengde techniek.Afmetingen inclusief aluminium lijst: 55 x 45 cm.Gesigneerd:met potlood C.T.BK.1950.
Zeefdruk op papier. Afmetingen inclusief aluminium lijst: 88 cm x 75 cm.Oplage: 40/100.Gesigneerd:met potlood (linksonder).In zeer goede staat.
Cantre.Jozef Cantré (26 december 1890 – 29 augustus 1957) Concept
Jozef Cantré (Gent, 26 december 1890 – 29 augustus 1957) was een Vlaams kunstenaar.Jozef Cantré behoorde, net als zijn broer Jan-Frans, tot de 'Vijf' (met Frans Masereel, Henri Van Straten en Joris Minne) die na de Eerste Wereldoorlog de Vlaamse houtsnedekunst vernieuwden.Net als zijn broer kreeg hij zijn artistieke opleiding aan de Gentse Academie. Van zijn achtentwintigste tot zijn dertigste werkte hij in Nederland. Hier raakte hij bevriend met de Belgische kunstenaars Frits Van Den Berghe en Gust De Smet, waar hij meteen interesse kreeg in het Vlaams expressionisme. In 1930 keerde hij terug naar Gent en van 1941 tot 1946 was hij verbonden aan het Brusselse Hoger Instituut voor Toegepaste Kunst.Jozef Cantré was niet alleen xylograaf. Hij was ook een van de belangrijkste Vlaamse beeldhouwers. De verklaring voor zijn monumentale vormenwereld is direct te vinden in de houtsnede.Hij was ook boekbandontwerper en verzorgde illustraties, onder andere in het boek De Nieuwe Esopet van Karel van de Woestijne (bandontwerp en zestien illustraties).Zijn eerste beelden ontstonden in 1909. De invloed van Constantin Meunier en Georges Minne, de een meer realistisch, de ander meer symbolistisch, kan niet verkeerd begrepen worden. Zijn emotionele uitbeelding is kenmerkend voor zijn sculpturen.Zijn bekendste creatie is ongetwijfeld het standbeeld van Edward Anseele in Gent. Ook het standbeeld van Peter Benoit in Harelbeke ontwierp hij. In Hoorn staat een stenen buste van Cantré van Johannes Messchaert.In 1953 ontwierp Jozef Cantré een monumentaal beeldhouwwerk voor het Postgebouw van Oostende, gebaseerd op een concept uit 1945 van Gaston Eysselinck, de architect van het gebouw.Het werk werd zes jaar na de dood van de beeldhouwer geïnstalleerd. De beeldengroep stelt vier met elkaar verweven vrouwen van verschillende rassen voor die verbinding maken met een centraal gepositioneerde gevleugelde godin: ze zijn een metafoor voor de eenheid in de wereld door middel van postverkeer. De officiële naam van het beeld is: The Communication Media, of Unity of the world through Telephony, Telegraphy and Postal Traffic.Van 1941 tot 1946 was Cantré docent aan het Ter Kamereninstituut in Brussel. Jozef Cantré geldt als de meest typische expressionistische beeldhouwer in Vlaanderen.
Olieverf op doek.Gesigneerd en gedateerd 1978.Afmetingen in originele lijst:65 x 45 cm.
Joan Collette (1889, Delft – 1958, Nijmegen, Nederland), volledige naam Johan Nicolaas Coenraad Collette, was een Nederlandse graveur, grafisch ontwerper, illustrator, monumentaal kunstenaar, schilder, glasschilder, muurschilder, tekenaar, fabrikant van mozaïeken en boekbanden ontwerper. Hij volgde zijn opleiding aan de Rijksnormaalschool voor Teekenonderwijzers en aan de Rijksnormaalschool voor Kunstnijverheid in Amsterdam, en volgde tekenlessen aan de Rijksacademie van Beeldende Kunsten. Beeldende Kunst) in Amsterdam. Daarnaast kreeg Collette les van Willem van Konijnenburg en privélessen (1909-1915) van Jan Toorop. In 1915 vestigde hij zich in Blaricum. Van 1922 tot 1927 werkte hij bij schildersbedrijf Cuypers & Co in Roermond. Begin 1927 nam hij ontslag en vestigde zich als zelfstandig kunstenaar in Nijmegen. Collette specialiseerde zich in landschappen, portretten, tekeningen en stadsgezichten. Verder was hij actief als monumentaal kunstenaar en ontwierp hij glas-in-loodramen, mozaïeken en wandschilderingen. schilderijen. Zijn stijl is beïnvloed door Toorop en hij liet zich ook inspireren door vroegchristelijke en Byzantijnse kunst, waarover hij lezingen gaf. Zijn eerste monumentale opdracht was een schilderij in de Sint-Laurentiuskerk in Dongen, gebouwd door de architect Joseph Cuypers (een zoon van de beroemde architect Pierre Cuypers). Collette was docent decoratieve schilderkunst en mozaïeken aan de Katholieke Leergangen Tilburg.
Paul Louis Carel Dom werd op 4 juli 1885 in Antwerpen geboren. Na de lagere school en de middelbare school volgde hij een opleiding aan de Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen.Omdat het Nederlandse cultuurklimaat opener was dan het Belgische vestigde hij zich rond 1909 enige jaren in Nederland, in Laren. Vervolgens werkte hij in Brussel, maar zocht in de Eerste Wereldoorlog zijn heil als vluchteling in ons land. Pol Dom vestigde zich definitief in Den Haag waar hij in 1978 overleed.Pol Dom was niet alleen illustrator maar ook schilder, beeldhouwer en graficus.Brons.Gesigneerd Pol Dom.Opschrift:1818 F.W.Raiffeisen 1888. Afmetingen:39x50 cm.
Gesigneerd met potlood Pol Dom.Afmeting inclusief lijst:61x68 cm.
Pagina's: |
1 |
2 |
3 |
4 |